Hakkımızda
“DOĞALI YAŞAMAK HAKKINIZ!”
 
Gücünü doğadan ve teknolojiden alan tutku dolu bir yolculuk
Akten Kozmetik
 
Doğa perisinin kanatlarında cildinize taşınan doğa, doğallık ve ışıltı
Thalia Natural Beauty

 

Yüzde 100 Tutku
Yüzde 100 Doğal
Yüzde 100 Teknoloji
Yüzde 100 İnovasyon
Yüzde 100 Kalite
Yüzde 100 Yerli

 

 

 

Doğadan insana, geçmişten geleceğe…

YÜZDE 100 TUTKU  

 

“Çocuklarımın ve torunlarımın cildine sürmeyeceğim hiçbir kozmetik ürünü üretmem!”

                         

                                                                                                   Metin Kara – Akten Kozmetik Kurucusu

 

Bir aile şirketi olan Akten Kozmetik’in öyküsü, doğayı seven ve saygı duyan; gücünü doğadan, bilgiden, gelenekten, aileden alan; bunları teknolojiyle ve inovasyonla harmanlayan; kendini iyiliğe ve insanlığa adayan; kaliteyi savunan ve daha iyi bir dünya için çalışan bir şirketin öyküsüdür.

 

Bu tutku dolu öykünün 56 yıllık bir geçmişi var.  

 

Ve bir kurucusu var: Metin Kara.

 

Metin Kara, 1962 yılında ilaç sanayisine hizmet veren bir firmada çalışmaya başlayarak ilaç ve kozmetik sektörüne “merhaba” dedi. En alt kademeden genel müdür yardımcılığına ve şirket ortaklığına kadar uzanan bu 26 yıllık süreçte; bitkilerin ve çiçeklerin dünyasıyla tanışmak, eczacılarla dirsek temasında çalışmak, kozmetik sektörüne geçiş yapmak, sağlığın ve sağlığın içinde doğal ürünlerin önemini yakından izlemek Metin Kara için paha biçilmez bir deneyim oldu.

 

Bu deneyimi kendi şirketinde geleceğe yönlendirmek isteyen Metin Kara, 1988 yılında Akten Kozmetik’i İstanbul’da kurdu. Doğanın saflığından esinlenerek bebeklerin hassas tenlerine uygun pudralar ve doğal sabunlar yapmaya başladı. Sabun tutkusu onu Türkiye’nin ünlü otelleri için de üretime yönlendirdi; böylelikle Akten Kozmetik’in Özel Üretim-Private Label bandının da temelini atmış oldu. Bunu şekilli, kokulu, renkli dekoratif sabunlar üretme arzusu izledi. Yurt dışından örnek kalıp modelleri getirip, bunları Türk insanının beğenisine göre çeşitlendirmesi ve üretmesi sonucunda, dekoratif sabun alanında haklı bir ün kazandı. Metin Kara, bir sabunun saf, hijyenik ve katkısız olması gerektiğine dair inancını da daima korudu.

 

THALIA NATURAL BEAUTY MARKASI DOĞUYOR

 

Aslında Metin Kara, kendisini Türkiye’nin en büyük dekoratif sabun üreticisi haline getiren süreçte tek başına değildi. Çocukları gerek öğrencilikleri gerekse profesyonel kariyerleri süresince yanındaydı. Bu sinerji sonucunda doğal cilt bakımı ve saç bakımı ürünlerinin üretimine de başlandı.

 

Ve Akten Kozmetik, 2006 yılında Thalia Natural Beauty markasını yarattı. “Thalia” ismi doğa perisi ve doğadan fışkıran güzellik anlamlarını taşıyordu. Markanın yaratılmasıyla birlikte Akten Kozmetik’in doğaya ve doğallığa duyduğu tutku, Thalia’nın eşsiz kanatlarında bitkilerden ve çiçeklerden cildimize akmaya başladı. En saf bitki ekstraktları (özleri), inovatif bakış açısı ve teknolojinin desteğiyle güçlendi, ışıldadı, ışıldattı.

 

İKİNCİ KUŞAK İŞ BAŞINDA

 

Metin Kara artık çağıldamak istiyordu. Bunu da ikinci kuşağın desteğiyle gerçekleştirebileceğine inanıyordu. Böylelikle çevre mühendisliği eğitimi alan ve fuar organizasyon şirketlerinde üst düzey yöneticilik yapan oğlu Gökhan Kara, 2010 yılında bilfiil Akten Kozmetik’te çalışmaya başladı ve Genel Müdürlük görevini üstlendi. Ardından damadı Burak Çelikoba da Akten Kozmetik’e katıldı ve Fabrika Müdürü olarak görev yapmaya başladı. Son olarak ekonometri eğitimi alan ve uluslararası markalarda satış müdürlüğü yapan kızı Banu Çelikoba, 2015 yılında Satış Müdürü unvanıyla şirketteki yerini aldı. Artık Akten Kozmetik’te ikinci kuşak iş başındaydı ve hedefler çok daha yüksekti.

 

Doğaya olan tutkularını kariyerlerinde edindikleri deneyimle perçinleyen, teknolojinin ve inovasyonun gücüne kalpten inanan ikinci kuşak aile üyeleri, Akten Kozmetik’te üretim ve markalaşma adına yepyeni bir atılım başlattılar. Akten Kozmetik’i kısa bir sürede global kozmetik devleriyle rekabet edebilen bir şirket haline getirdiler.

 

Gökhan Kara, genel müdür olduktan sonra Thalia Natural Beauty markasının ürün çeşitliliğini artırdı, ürün formülasyonlarında farklılık yarattı, yeni ürünlere ve makine parkurlarına yatırım yaptı, ürün ambalajlarını geliştirdi… Ayrıca üniversite-sanayi iş birliğine önem verdi ve ürünlerin gelişimiyle ilgili bilgi desteği sağladı. Bununla da yetinmeyerek AR-GE’ye verdiği büyük önemi, 2011 yılında kurulan NGS Biyoteknoloji şirketinin kurucu ortağı olarak bir kez daha kanıtlamış oldu.

 

Gökhan Kara, markaların ihtiyacına göre ürün yapan Özel Üretim-Private Label bandında da atak yaptı. Bu şekilde Akten Kozmetik, kısa sürede kozmetik ve perakende zincirlerinden ev tekstili sektörüne uzanan geniş bir yelpazede pek çok markanın üreticisi konumuna geldi.

 

Akten Kozmetik’in yolculuğu 2015 yılında bir basamak daha atladı: Pilates hocası ve doğal yaşam savunucusu Ebru Şallı ile ortak bir projeye imza atıldı. Akten Kozmetik’in tutkusu ile Ebru Şallı’nın markaya inancı pekiştirilerek Ebru Şallı by Thalia serisi geliştirildi. Yeni nesil Niozom teknolojisiyle üretilen ve aralarında inceltici jel, selülit kremi, şampuanın da bulunduğu 13 adet ürün yaratıldı. Akten Kozmetik, seride yer alan Avokado Özlü Hacim Verici Saç Bakım Şampuanı ve Durulama Gerektirmeyen Saç Bakım Yağı ile 2017 Watsons Ödülleri’nde En İyi Şampuan adayı olarak, dev bütçeli global markalarla yarışma başarısını gösterdi.

 

Kendi tutkusunu çalışanlarına aktarmak, doğal ve sağlıklı ürün kullanımıyla ilgili olarak tüketicilerini bilinçlendirmek, sürdürülebilir kaynak kullanımına önem vermek bu aile şirketinin her zaman ön planda tuttuğu unsurlar oldu. 

 

2018’DEN GELECEĞE, TERTEMİZ YARINLARA

 

İkinci kuşağın 2010-2017 yılları arasındaki atağı sonucunda her yıl yüzde 100’ün üzerinde mali büyüme gerçekleştiren, cirosunu 100 kat artıran, ihracata başlayıp ihracat yaptığı ülke sayısını 20’ye çıkaran Akten Kozmetik, 2018 yılında 30. yaşına giriyor.

 

Bugün Akten Kozmetik’in 220’den fazla ürün çeşidine sahip olan Thalia Natural Beauty markalı ürünleri Türkiye’nin ve dünyanın seçkin mağazalarında, yolculuğun en başından beri Akten Kozmetik’in yanında olan aktar kanalında, online satış sitesi www.thalia.com.tr’de, Boyner ve Galeries Lafayette İstanbul’da doğala tutkun tüketicilerle buluşuyor. 

 

Daima yeniliklerin ve yeni atılımların peşinde koşan Akten Kozmetik, bir başka önemli atılım daha yapıyor: Thalia Natural Beauty adıyla ilk konsept mağazasını, 2018 yılında İstanbul’da açmaya hazırlanıyor.

 

Akten Kozmetik, Avrupa ülkelerine ihracatlarını Hollanda’da bulunan Thalia Cosmetics isimli şirketi üzerinden yürütüyor ve bu çerçevede Hollanda, Almanya, İsviçre ve Belçika’da da mağazalaşma yolunda ilerliyor.  

 

Akten Kozmetik AR-GE Merkezi’ni de 2018’de kurmayı planlıyor.  

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.